Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Tuesday, June 30, 2015

Ujian Terhebat

Dah balik rumah sendiri
Hubby lik kg saya, jumpe mak saya mintak maap sume dan janji xkan ulangi lagi
Dia bgtau mak saya nak jemput saya balik dgn dia.
Dgn saya?
Xde mintak maap ape pun
Cuma ckp, kite bina semula rmh tangga dan abg janji akan berubah.
Saya?
Mmg xsemudah tu la nak lupekan ape yg dah jadi ni
Mmg xsemudah tu la nak percaye lagi ape yg dia ckp tu
Tp...
Saya terpaksa ikut dia balik
Mak saya pujuk saya suruh lupekan ape yg dah jadi
Ckp mmg mudah...just lupekan ape yg dah terjadi
Tp...mcm mane nak lupekan tu?
Tiap kali nmpk muka hubby je saya terbyg2 kecurangan dia
Msj2 yg dia hntr kat pmpn indon tu masih terhafal dalam pale ni
So macam mane nak saya lupekan...
Rumah sendiri dah rase mcm neraka bg saya
Dah xde lg kedamaian
Saya xboleh nak pandang lgsg wajah hubby
Klau dulu tiap kali pandang wajah hubby saya rase tenang dan damai
Penuh dgn rase cinta dan kasih
Tp sekrg...
Tiap kali saya bertentang mata dgn dia saya rase benci yg teramat
Saya terbyg2 ape yg dia buat dibelakang saya
Nak tido sebilik mmg xboleh lagi dah sekrg ni.
Huhhhh...
Hebat sungguh ujian Allah bg kat saya
Xterpikul dah rasenya bahu ni
Rase mcm nak 'mati' je...biar penamat episod duka ni
Klau ikutkan hati mmg saya nak berpisah je
Tp apakan daya kuasa kat tgn hubby dan dia xnak lepaskn saya...
Ohh anak...
Sedihnya rase hati ibu memikirkan kamu dlm kandungan ibu ni
Mcm mane kamu kat dlm rahim ibu sekrg ni?
Adakah kamu turut terpalit dgn episod duka yg ibu sedang tanggung sekarang ni?
Sihat ke kamu kat dalam rahim ibu?
Ibu spatutnya bawak kamu check up mggu lepas tp abah kamu dah buat hal pulak
Maapkan ibu sayang...
Moga kamu kuat kat dlm ni.
Dan bg ibu kekuatan utk teruskn kehidupan kite anak...
Dan ibu sentiasa berdoa moga kakak kamu jgk kuat utk harungi episod duka yg abah kamu dah timbulkan ni.
Ibu tgh mengumpul kekuatan utk meneruskan kehidupan kite anak2 ibu.


5 comments:

  1. Safiyyah, stay strong for ur baby...i doakan Allah terus beri kekuatan for u, dan berikan ketenangan hati... Amin...

    ReplyDelete
  2. cari jalan yang indah untuk akak dan keluarga.
    saya orang luar, tak memahami segalanya
    jaga diri utk anak akak dan juga baby tu ye,
    mcm drama, tapi realiti..
    Semoga kebahagiaan milik akak.....

    ReplyDelete
  3. Sedihnya sy baca kisah awak ni Saffiyah.. dah ada rezeki mengandung, ada pula masalah lain.
    Tapi takpe Saffiyah, Allah uji kita sbb Dia tahu kita mampu hadapi. Jadi, saya harap Saffiyah tabah dan ambik keputusan yang terbaik. Saya doakan.
    Banyakkan baca Al Quran. InsyaAllah, ada jalannya.
    Be strong okay :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous04 July, 2015

    Salam kak. .akk carik bahagia akk sendiri ye..apa yg akk buat slps ni akk niatkan untuk akk dan anak2 akk..semoga akk lebih tenang

    ReplyDelete
  5. sedih saya bc coretan saffiyah ini..hope tabah dan terus kuat udemi anak dan baby..

    ReplyDelete