Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Monday, November 28, 2016

Benci

Selagi bibir mampu mengukir senyum...
Saya akn terus tersenyum...
Walaupun hakikat sbnrnya setiap hari saya menangis dlm hati...
Xkan ade sape pun paham ape yg saya rase ketika ni melainkan Allah SWT...
Xtau nak luah mcm mana...
Rase benci makin meluap2 makin x terbendung..
Bencikan dia...
Bencikan keluarga dia...
Benci yg teramat sgt...
Tp dia masih buat2 xpaham...
Asyik berkongsi kegembiraan dan kebahagian di fb knonnya dia lah lelaki suci tanpa dosa dan dia lah yg paling bahagia sekrg... 
Satu je saya nak awak tau...
Kebahagian awak tu adalah atas penderitaan org lain...
Dan org lain tu adalah saya...
Memanglah awak sedang bahagia sekrg sbb saya dan keluarga saya layan awak mcm raja walaupun awak dan keluarga awak layan saya mcm sampah...
Jenis manusia yg xde ati perut dan mementingkan diri sendiri ni agknya mmg sampai mati xkan berubah...bad attitude.huhu
X ape...awak boleh ikat saya dgn status sbg bini awak sampai saya mati...
Andai saya ke neraka...awak lah org pertama yg saya akan tarik sekali...Tu janji saya.

P/S :  Andai yg stalker blog saya masih mengunjungi blog ni lagi dan terbace luahan ni, sila lah hadam betul2 kebencian saya terhadap dia dan keluarga dia. Sampai mati. Noktah.

20 comments:

  1. salam...saya seolah memahami apa yg menimpa awak... terus kuat demi anak dan diri sendiri serta keluarga sendiri. orang hanya boleh bercakap..abaikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kali teringat perbuatan dia dan keluarga dia, saya rase sakit yg teramat...rase tersiksa hati dan perasaan. Luka yg org xnmpk.

      Delete
  2. Rase sedih xterungkap dgn kata2...Rase tersiksa sgt trpaksa hidup dengan org yg kita xde dah rase cinta...Trpaksa jaga dia seolah2 kita isteri mithali sedangkan rase ikhlas tu xde...Hidup penuh dgn rase benci atas segala perbuatan dia dan keluarga dia...Xtau lah bile kesudahannya hidup mcm ni...Allah...Allah...Allah...

    ReplyDelete
  3. Kenapa mesti terus berada dalam keadaan begini...boleh saja mohon fasakh...Islam tu mudah...mmg tak dapat jalankan tanggungjawab sebagai suami...minta dia balik kepada keluarga dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn mudah nak mohon fasakh...Lebih2 lagi klau laki xmo bg kerjasama...Akan amik mase bertahun2 turun naik mahkamah. Saya xkuat utk lalui prosedur yg bertahun2 tu dgn anak2 yg masih kecil. Dlm keadaan laki yg dah hilang upaya mcm tu, mahkamah akan berpihak kpd saya ke?...mcm2 yg saya pikirkan.

      Delete
  4. SALAM KAK..SY PUN SAMA MCM SITUASI AKAK..YANG BETOL HANYA KELUARGA DIE.YG SLH SY.KEBAIKKAN SAYA XDE MAKNA BG DIE.PENGORBANAN SAYA X BERNILAI BG DIE..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg malang nasib dpt keluarga mertua yg mcm tu kan...huhu

      Delete
    2. sedih kak..lg2 ble die lebih percaya kan kakak die dr sy.mentang2 sy ni anak yatim.suami layan sy mcm tu.raya tiap2 tahun rumah die.cuti pnjang jek blik sane.die lupe sy mmg xde mak ayah tp kubur dorg sy nk jgak pergi ziarah

      Delete
  5. Salam kak,maaf lari tajuk.Saya nak tahu akak operate cyst jenis ape ye sblm ni?Berape lama amik masa utk mengandung lepas operate.Btw,semoga akak tabah utk mengharungi liku2 berumah tangga dan sentiasa dibawah lindungan Allah swt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovarian cyst. Beberapa bulan lps operate cyst tumbuh semula so saya amik visanne selama 6 bln. Lps abis visanne xlame tu saya pregnant

      Delete
  6. akak......
    berat mana memandang, berat lagi bahu memikul..akak, jgn sorang2, benda ni akk boleh rujuk..even pasangan berkahwin n ada masalah pun , boleh rujuk utk kaunseling, apetah lagi kes akak ni...akk jgn sorang2, boleh gila jadinya.... ape2, akk rujuk pd yg ariff..kami hanya boleh menyokong n beri kata2 semangat je kat akak.... be strong, semoga Allah bersama akak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la...kdg2 rase letih yg teramat...hati menangis merintih...xtau nak luah mcm mane...Ntah sampai bile trpaksa berkorban demi org yg penah curang melukakan hati kita berkali2...Dgn keluarga dia lg yg buat kita ni mcm sampah xde nilai xde maruah...letih

      Delete
  7. Saya rasa kasihan sgt dengan Safiyyah...pernah mengalami half dari safiyyah rasa. pernah berkali memberi kata dua.. Alhamdulillah, jodoh masih panjang dan syukur dia berubah...andai kata tak berubah, mmg saya bersiap sedia ke court. Kuatkan hati yea Safiyyah demi diri sendiri dan anak2....hubungi peguam untuk mendapatkan nasihat dari segi perundangan...sampai bila safiyyah harus mennaggung derita seperti ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg suami saya ckp dia dah berubah dan brjanji xkan mnduakn saya lg...Mslhnya luka yg dia buat dulu tu belum pun sempat dia pulihkan tp saya pulak yg kene berkorban mnjaga dia yg sekrg ni dah hilang upaya. Hati saya ni berparut yg dalam ntah bile boleh sembuh. Hati saya terlalu sakit dgn kecurangan dia dan perbuatan ahli keluarga dia. Xtau dah nak buat mcm mane. Dia xmungkin la dpt berbuat ape2 utk pulihkan luka hati saya sekrg ni sbb diri dia sendiri pun saya yg jaga.huhu

      Delete
    2. mmm mudahnya menabur janji ye.dia tau dia hilang upaya dan dah takde perempuan nak sebab tu dia janji mcm tu.cuba sihat walafiat lain pulak ceritanya

      Delete
  8. Salam Safiyyah..
    Ni kak Baby.. T.T akak tak tahan baca safiyyah punya coretan ni.. entah kenapa akak sgt memahaminya.. buat semua sebab terpaksa dan mcm xde pilihan.. bertambah lagi dgn family sblh sana yg xmenyokong.. kalau yg menyokong pun kita akan ada perasaan tu inikan pulak mcm kisah safiyyah..

    Pls find somebody you trust, who could listen to ur story.. please.. mcm Khairunnisa cakap.. kena share benda ni dengan org lain.. kawan. Pilihlah dgn siapa nak dikongsi tu..

    Boleh tak safiyyah email akak kat cbt7860@gmail.com?
    Akak nk bg Safiyyah sesuatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Even dgn kwn pun kite xmampu nak meluah semua kak...Sbb tu saya selesa meluah dekat blog...Tp tu pun ade jgk yg stalker.huhu

      Delete
    2. Ni email saya kak safiyyah_r@yahoo.com

      Delete
  9. bagaimana keadaan suami akak skang ni.. sy ada kawan, bertahun2 juga tak amik ape2 tindakan... tapi ayat die buat sy faham - sampai bila ?sampai bila nk sabar?asik tgk org lain bahagia, dia teringin saya bahagia mcm org lain.. die nekad g jpe peguam..ape peguam tu cakap : kalau sy jadi awak, dah lama sy tinggal....sbl die tinggalkan, die carikan bilik sewa, belikan moto, so pandai2la pastu laki die bawa diri.....dia dah bahagia kak..nampak dari raut muke die....saya doakan akak smoga kuat dan tabah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg jd mslh sekrg ni anak2 jd mkin rapat lps abah diorg dah terlantar tu...Terutama anak yg sulung tu asyik ckp kesian abah kesian abah...Dia masih terlalu kecil utk paham nape ibu dia lyn abah dia mcm tu. Anak yg kecil pun dulu lgsg xmahu dgn abah dia sekrg dah mula mahu mendekati abah dia. Benda2 mcm tu yg buat akak terikat. Suami masih lagi belum boleh berdikari sepenuhnya...Hanya terbaring atau duduk di rumah. Nak ke mana2 saya perlu usung wheelchair dia. Tgn knn lgsg xboleh diangkat...Kaki kiri lgsg xboleh dibengkokkan lututnya...Masih belum boleh berjln. Bergerak dlm rmh pun gunakan wheelchair sampai saya dah naik rimas tgk wheelchair tu sepanjang mase mesti depan mata sampaikan tido pun wheelchair mesti sebelah katil. Penglihatan dia pun xberapa terang dah kesan hentakan mase eksiden. Letihnya nak hadapi sume ni hanya Allah yg tau...

      Delete