Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Monday, January 9, 2017

Mimpi...Berdosakah Saya



Malam td tido saya disinggahi mimpi
Xsemena2 betina indon tu pulak yg menjelma dlm mimpi saya
Ntah dari mana dtgnya dia, tetibe dia boleh berada di rumah keluarga saya di kg
Ntah dari mana dtgnya dia, adegan mimpi tu tetibe je kami semua berada di meja mkn utk mkn tghari.
Saya x ingt ape butir bicara yg keluar dr mulut betina tu
Tp yg saya ingt, saya terus basuh dia cukup2.
Saya ckp kat dia yg dia tu pmpn jahat yg musnahkan rumah tangga org.
Saya ckp kat dia yg saya jijik bace semua msj2 dia dgn suami saya.
Saya ckp kat dia saya tau ape yg dia dan suami dah buat sbb dah bace sume msj2 rindu dendam dioarg berdua.
Saya ckp kat dia saya rase meluat tgk gamba mereka berdua.
Dan yg bestnye saya ckp kat dia, 
Kau rindu sgt nak cium tgn dia nak cium pipi dia kan, sekrg kau amik lah dia ni...Xkan dia dah OKU mcm ni kau dah xnak pulak kan.
Panjang berjela sbnrnya saya basuh dia dlm mimpi tu sampaikan dia dah xterjwb lagi dah.
Si suami pun hanya terkebil2 di atas wheelchair dia tu memandang saya yg tgh marah.
Yg pasti lps saya basuh betina tu cukup2, betina tu tetibe keluar dr rmh mak saya dan terus hilang mcm tu je.
Dlm mimpi tu dia berdua dgn kwn dia yg saya xkenal.
Dan dlm mimpi tu saya rase puas hati sgt2 dpt basuh dia cukup2 sbb sebelum ni xdpt nak jumpe dia face to face kan.
Tibe2...
Haaaa....tibe2...
Saya pun tersedar dr mimpi.
Aduiiiii...nape la mimpi je.
Kan bagus kalau dpt buat betul2.
Baru la hati saya puas...mungkin la.
Saya tgk jam baru pukul 3 pg.
Saya istighfar dlm hati.
Nak bgun tahajud, saya tgh period pulak.
So saya sambung tido balik.
Dipendekkan cite, pg ni kena hntr suami pegi hospital.
Dlm perjalanan ke hospital, saya cerita kat dia psl mimpi saya tu.
Lepas tu...
Mula la balik episod ungkit mengungkit...
Saya ungkit sume yg dia dah buat kat saya
Saya ungkit balik betapa terlukanya hati jiwa dan perasaan saya
Saya ungkit balik betapa saya x ikhlas menjaga dia disebbkn ape yg dia dah buat kat saya dulu.
Saya ckp kat dia camne sakit dan siksa yang dia tanggung sekrg ni, camtu lah sakit dan siksanya saya sebelum ni atas ape yg dia dan keluarga dia dah buat kat saya.
Saya ulang lagi psl suruh dia nikah je dgn indon tu dan lepaskan saya.
Dia mcm biase hanya diam membisu seribu bahasa.
Saya ckp kat dia saya nak dilepaskan.
Saya sakit dan saya nak dptkan rawatan di hospital.
Saya rase ade yg xkena dgn rahim dan vagina saya.
Mase lepas bersalin hari tu lagi nurse dah keluarkan surat utk saya refer ke doc hospital sbb nurse perasan ade benjolan luar biase.
Tp disebabkan saya terpaksa menjaga dia, saya terpaksa tunda sehingga kini hasrat utk dptkan rawatan di hospital.
Saya buat2 sihat mcm xde ape yg luarbiase pd diri saya.
Saya tanya dia mcm mana kalau ianya kanser?
Saya sempat ckp kat dia, andai saya mati dlm mase terdekat ni mmg saya akn mati dlm keadaan yg berdosa.
Andai saya masuk  neraka, dia lah org pertama yg akan saya heret sekali masuk sama. 
Akhirnya kami sampai di perkarangan hospital.
Dlm hati, terbit rase bersalah sbb asyik mengungkit kesilapan lama dia.
Tp tu la...
Saya juga manusia biase.
Saya ade hati dan perasaan.
Parut luka dlm hati saya ni xmgkin akan hilang mcm tu je.
Lebih2 lg luka tu kite sendiri yg cuba rawat dan ubati.
Berdosakah saya?
Allah....
Ampunkan la dosa2 hambaMu yg lemah ni Ya Allah...



4 comments:

  1. Then...suami reply mcm mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diam seribu bahasa...Kiranya saya ni mcm bercakap dgn tunggul kayu.huhu

      Delete
  2. Semoga terus menghadapi liku2 hidup yang mendatang.
    Saya doakan utk puan :)

    ReplyDelete
  3. Sabar puan...jgn stres2 sangat. Byk kn istigfar..ingat Allah. Allah takkan kecewakan kita. Amik hikmah dalam peristiwa lepas. Dan redha...Kita hidup bkn sbb suami atau lain2 sebab. Sbb kita hamba Allah.

    ReplyDelete