Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Wednesday, February 8, 2017

Rutin...Entah Sampai Bila

Husband admit wad lagi...
Infection kat tulang peha yg patah tu
Dah hampir 2 minggu dia di wad
So mcm biase la trpaksa mulakan lagi rutin yg dah hampir sethn 5 bln dok buat tu
Ape lagi klau bukan ulang alik ke hospital lepas waktu keje
Tp saya dah x jlnkan rutin mcm dulu2
Saya dah terlalu penat
Saya dah letih nak berulang alik ke hospital lepas waktu keje so xde dah pegi jenguk dia setiap hari
Pandai2 dia lah mcm mana nak teruskn hidup
Saya pegi ikut suke kalau saya larat
Lagipun keluarga saya dah pesan...ape2 pun kene jaga diri sendiri dulu baru pikir org lain
Yup...ade betulnya kan
Utk ape berkorban utk org yg lgsg xreti nak hargai makna sebuah pengorbanan
Saya dah xkisah lagi org nak ckp ape pun
Kalau dulu saya ikhlas berulang alik ke hospital demi suami tp keluarga mertua ckp yg buruk2 psl saya sumenye serba xkena
So sekrg saya dah xpeduli lagi sbb rase ikhlas tu dah xde
Bagi saya...terpulanglah suami nak ckp ape nak pikir ape pun
Kalau dia rase saya isteri yg jahat sbb abaikan dia yg sdg sakit mcm tu, dia ade hak utk lepaskan saya dan saya lagi suke kot.huhu
Sbnrnya byk yg nak diluahkan tp tgh bz dgn keje di pejabat sekrg ni
Stress jgk sekrg ni dgn faktor kewangan
Gaji x naik2...bonus xde...
Keje pulak sorang2 nak tampung keluarga
Boleh gila jadinya
Tp walau ape pun...hidup tetap perlu diteruskan.
Mohon kawan2 doakan yg terbaik utk saya dan anak2 ye...

4 comments:

  1. lama tak dgr update akk. smoga suami cepat sembuh. akk jaga diri, jg family dulu. biarlah org nk kata ape..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coretan idup akak ni klau nak ikutkan dah jd sebuah buku tebal dah...cuma mase je xde nak update selalu.

      Delete
    2. masuk tv3, tak pun chanel Bella, panjang sikit :D. kadang kite ni, seteguh batu, kadang rapuh mcm kulit Lala... sedap kak lala masak pedas... kidding!

      Delete
  2. Salam.. kak, boleh add kt facebook? Saya ada benda sikit nk tanya..pasal gerd

    ReplyDelete