Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Tuesday, June 7, 2011

Cuti, Senggugut & Sindiran




Ganas tak tajuk????..hehe. Saje buat tajuk lain dr yg lain.

Dah musim cuti sekolah kan, tak sah ar kalau tak gi bercuti.  Tak pat gi tempat yg jauh2, dpt gi yg dekat pun jd lah...asalkan name nye bercuti.hehe. Tp yg tak bestnye kebetulan pulak time aku n mr. hubby set nak bercuti, time tu lah pulak cik P datang...Tau kan cik P tu sape? Sape lagi kalau bukan yg tiap2 bulan dtg tu. Aku kalau time period ni mmg serik cikit. Sbb aku kan ade endometriosis...(emmm...bile lah aku pat cite dari mula sampai sekrg pasal endometriosis dlm idup aku ni ek)...So time period je mmg aku suffer ar, bergantung ngan ubat tahan sakit. Tu pun ade gak rase sakit cikit2 after mkn ubat tu. Tp better ar dr aku lgsg tak leh nak bgun, terbaring je bergulung menahan sakit.

So, cite nye...aku period dan dlm mase yg same aku n hubby dah booking kat Tiara Beach Resort kat PD tu ha. Saje nak gi situ sbb mr. hubby pat vaucher free masuk situ stay 1 mlm.  Lgpun cian kat anak kesygn aku tu takde ke mana2 pun sepanjang cuti sekolah ni.

Kiteorg bwk sekali adik2 mr. hubby yg pmpn 2 org tu sbb cian diaorg tak ke mane2 pun, duk terperap kat rmh je kan.  Mase ari yg 1st period tu mmg mcm biase ar, skit giler time senggugut dtg menyerang.  Cepat2 aku mkn ubat. Adelah kurg cikit sakitnye. So aku gagahkan diri aku buat mcm takde ape2 ar walaupun muka aku berkerut2 gak ar sepanjang kat situ.

Tp alhamdulillah sume berjln dgn lancar. Anak aku seronok, mr. hubby seronok, adik2 ipar pun seronok gak. Aku? tumpang seronok je ar...hehe. aku nak berendam dlm kolam pun tak pat, dah tgh period kan. So aku just duduk je ar tepi2 kolam meneman anak aku n mr. hubby berendam.  Xpelah...yg penting diaorg nmpk hepi, so aku pun hepi lah jgk walaupun dlm pale otak aku ni ligat dok pikir mcm2 pasal sakit aku ni. huhhhh...

Mase lik kg. amik adik2 ipar ari tu, panas telinga gak ar dgr mertua dok tanye2 kat anak aku, 'ko ni bile nak dpt adik ni, dah bosar dah...org lain bosar ko ni sume dah ber'adik..ko je yg sorang lagi takde adik...' pehhhh...panas giler telinga aku dgr. Anak aku pun mcm tercangak2 je wan dia leh tanye camtu lak kat dia.  Ye ar, budak tu baru umo 5thn kan. Mesti dia pikir dlm ati, ape hal pulak wan ni tanye kat aku camni lak ni.hehe.

Walaupun mertua tak ckp direct ngan aku, tp aku tau mertua mmg sindir aku. Aku mmg dah paham pangai mertua aku tu camne, tp kdg2 tu ade gak ar terase ati ngan bisa mulut eh tu.  Mr. hubby cam biase ar, buat bodo je...bile aku ckp ngan dia aku terase ape yg mak dia ckp tu, mr. hubby just ckp, 'biaselah tu mulut org tua...lagipun mak kan tak tau masalah endometriosis ayang tu...abg nak bgtau mak, ayang yg tak kasi...' mmg aku akui lah tu, aku tak bg mr. hubby bgtau kat mertua sbb mulut mertua ni lain cikit.  Lagipun mertua ni mmg jenis yg 'kg' sgt2 ar...pyh nak terangkan pasal mslh tu.  Nnti kang mesti dia suh nye lah mkn telor ayam kg yg baru kuar dr buntut ayam lah, suh gi berurut lah. Tak sanggup lah aku...sbb aku dah tau, tak gune buat sume tu, tak kan leh ok pun.  Tp nmpk gayanye kene jgk lah nnti bgtau kat mertua.  Kalau tak nnti, aku asyik mkn ati je dgr sindiran dia ek.

Ape pun, thank's to mr. hubby sbb paham situasi aku sepnjg bercuti kat PD tu mmg aku tak pat nak melayan sgt anak aku yg manja sorang tu.  Mr. hubby ar yg melayan anak dia berendam berjam2 tu. Bkn main hepi lagi anak aku main2 dlm air tu.

Harap2 ade rezeki lagi lain kali nak gi bercuti kat situ...Tp kalau gi pasni, aku akn pastikan bkn time aku period sbb aku nak jgk berendam sbnrnye....soba yo lah kan.hehe.

No comments:

Post a Comment