Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Tuesday, July 12, 2011

Alhamdulillah....

Syukur sgt2...hubby dah kuar dr hospital.  Ptg semlm lik keje aku terus gi amik dia.  Doktor bg dia mc 2 minggu tuk berehat dan kene dtg jumpe doktor semula lepas 2 minggu nnti.  Mase nak uruskan hubby kuar wad semlm, mcm biase ar kene pegi kaunter dulu bgtau budak cashier tu kan.  Sekali pegi, tgk2 budak tu aku kenal rupenye.  Dulu2 dia keje mat despatch.  Sekrg dah keje tetap kat hospital tu. Kira ok ar dia pat keje situ.  Keje dlm aircond, duduk kat meje cashier tu kan.  Berbanding dulu, mmg cian aku tgk, berpeluh2 dia keje jd runner menghantar dokumen sana sini.

So dah borak2 ngan dia tu, aku bgtau ar nak bwk hubby kuar wad. So dia pun uruskan dan dia ckp kene bayar RM 166.00. Aku terkejut gak nape byk kene byr, bukan insurans tanggung sume ke.  Aku ingt kene byr dlm RM30-RM50 je untuk fee pendaftaran.  Sekali budak tu tolong semak, dia kate ade ubat yg insurans tak cover.  Dia kate ubat tu kira mcm vitamin, so insurans tak cover.  Dia cube jugak fight dgn comp insurans tu tp tak berjaya pun. So takpe lah, aku byr je lah. Maleh nak byk cite.

After byr, dia bg resit dan printkan bil untuk total amount.  Sekali aku tgk, mak ai......buntang jap mate aku ngan hubby.  Nak dekat RM 8,000 total keseluruhan bil.  Terkejut beruk gak ar aku ngan hubby.hehehe. Sbb mase kat wad tu kiteorg saje2 dok congak2 dan main agak2 je ar bape bil.  Kiteorg target paling tinggi pun RM 5,000 ke RM 6,000.  Sekali dah print tu tgk, nak dekat RM 8,000... maun nye tak terkejut.  Tp takpelah, yg penting bkn kiteorg yg kene byr amaun tu dan yg penting hubby sembuh.

So hubby kene berehat ar sepuas2nya kat rumah selama 2 minggu ni.  Mesti dia boring giler.hehe. Dah lah dia tak leh nak lasak2 sgt sbb tulang belakang tu dlm proses penyembuhan.  Mesti dia boring je tinggal sorang kat rumah.  Dia kate takpelah, tgk tv je lah dia nnti.  Dia kate leh kot buat keje cikit2 yg tak bape berat.  Aku tak bg. Aku kate jgn dulu, nnti sakit lik.

Lupe nak cite...Semlm mase jemput hubby aku tu, abg katil sebelah hubby tu baru kuar bilik bedah.  Kes lebih kurg same mcm hubby gak tp dia libatkan sakit kat tengkuk dan kebas sebelah tangan.  Dia kene injek kat kat leher rasenye.  Hubby kate lame gak dia duk bilik bedah.  Lebih 2 jam.  Hubby aku kate wife dia dah menangis2 sbb mase abg tu di tolak masuk ke wad lik tu, abg tu mcm tak bape sedar, ckp pun merapu2.  Maun nye wife dia tak cemas.  Aku doakan moga abg tu pun cepat sembuh.  Aku suke abg tu jd teman sebilik hubby dlm wad tu sbb abg tu baik dan tak sombong.  Hubby pun takde ar bosan sgt mase kat wad sbb ade geng kan.


Ya Allah...aku bersyukur sbb penyakit suami aku dpt disembuhkan.  Terima kasih Ya Allah....Dan Kau sembuhkan lah penyakit abg yg sebilik dgn suamiku itu...Aminn...

No comments:

Post a Comment