Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Monday, July 4, 2011

BERDEBAR-DEBAR....

Kalau ikut kalender, aku ptutnya period semlm...Tp lum turun lagi nih.  Aku berdebar2....Bukan sbb aku rase aku pregnant. Tp sbb lain.  Sebenarnya aku dah penat dok mengharap. Dlm beberapa thn ni mmg kdg2 period aku lewat dari tarikh yg septutnya.   Cian hubby, jd mangsa gi belikan alat test pregnant tu. Tapi tiap kali test, mmg hampa ar....dan beberapa hari lepas test tu priod pun turun. Dah selalu sgt mcm tu. Ade sekali tu aku lewat 2 minggu, aku buat test jgk, pun kecewa dan esoknye period pun turun....

So....same lah cam situasi skrg ni.  Aku dah kelewatan lagi. Tp aku mmg tak berharap lgsg pun. Sbb dah tau, tak mungkin aku pregnant.    Lagipun rase sengal2 kat bahagian ari2 dah dtg menyerang aku dr pg td.  Tak lame lagi turun ar period aku ni.  Ya Allah...berdebar2 rase ati, laju je degup jantung tiap kali terpikir pasal hal ni.  Aku dah bincg ngan hubby, abih je period kali ni aku akan proceed jalani laparoskopi untuk kes endometriosis aku ni.  Aku dah tak mau tangguh2 lagi dah. Umo dah makin meningkat. Tak lame lagi dah nak masuk 33thn.  Semlm hubby kebetulan terserempak dgn doktor yg merawat aku.  Dia dah bncg ngan doktor tu pasal aku dan doktor tu pesan suruh call dia sebaik sahaja aku period.  Tujuan nya??? Doktor nak booking bilik bedah, nak check jadual dia dan yg berkaitan lah.  So, abih je aku period nnti, doktor akan terus buat laparoskopi tu.   Takuttttttttt......

Nak tak nak, aku terpaksa harung gak sume ni nnti....skit????kompem punye lah kan.  Mesti skit giler mcm aku operate buang hempedu dulu.  Bile dok ingt2 balik, mmg aku tak sanggup lagi nak jalani pembedahan.  Saat terjaga lepas bedah tu, sakit nye tak terkata....Dan kini....akan terpaksa aku lalui sekali lagi detik itu. huhhhh....

So, dlm debaran ar aku menanti period turun ni.  Mgkn ari ni, esok ke, lusa ke, tulat ke....Turun je period, aku kena call doktor. Ya Allah...beri lah aku kekuatan....

Kata-kata nak sedapkan ati ; Allah menguji kite tandanya Allah syg kat kite......kannnn????


No comments:

Post a Comment