Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Thursday, December 22, 2011

::D.O.A::


Ya ALLAH...
aku berlindung kepadaMu daripada  PERASAAN SEDIH DAN DUKACITA
aku berlindung kepadaMu daripada SIFAT LEMAH DAN MALAS
aku berlindung kepadaMu daripada SIFAT KEDEKUT DAN BAKHIL
aku berlindung kepadaMu daripada RASA GEMENTAR DAN TAKUT
aku berlindung kepadaMu daripada BEBANAN HUTANG
aku berlindung kepadaMu daripada TEKANAN PERASAAN
aku berlindung kepadaMu daripada HASUTAN SYAITAN DAN IBLIS

Ya ALLAH...
buka kan lah pintu-pintu KEBAIKAN
buka kan lah pintu-pintu KESELAMATAN
buka kan lah pintu-pintu KESIHATAN
buka kan lah pintu-pintu KENIKMATAN
buka kan lah pintu-pintu KEBERKATAN
buka kan lah pintu-pintu KEKUATAN DAN KETABAHAN 
buka kan lah pintu-pintu CINTA SEJATI DAN KASIH SAYANG
buka kan lah pintu-pintu KEBAHAGIAAN
buka kan lah pintu-pintu REZEKI
buka kan lah pintu-pintu ILMU
buka kan lah pintu-pintu KEAMPUNAN
buka kan lah pintu-pintu SYURGA

Ya ALLAH...
hanya padaMu tempat kami meminta dan memohon
sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

No comments:

Post a Comment