Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Thursday, December 29, 2011

TERPAKSA

Aku terpaksa BERHENTI KERJA....
Walaupun terasa sangat berat hati,
tapi aku terpaksa jugak aku amik keputusan camtu.
Bos aku dah giler, sewel..
Ade ke dia bg arahan mengejut suh aku jaga 2 department.
Yg 1 department ni mmg aku yg jaga selama ni, dah 13 tahun pun.
Tetibe suh aku masuk department lain, belajar benda baru, dan dlm mase yg same aku kene jugak jaga department yg lame ni.
Bos aku ingt aku ni robot ke ape...
Suke hati dia je main bg arahan camtu.
Mentang2 lah dia tu bos.
Mmg ar dia ade janjikan insentif untuk itu, tp aku sendiri yg rase tak mampu nak pikul beban kerja tu.
Bukan duit yg aku kejarkan sgt.
Aku lebih memikirkan tahap keupayaan aku setakat mane. 
So...dah puas aku pikir2,
Semlm dan bncg dgn hubby,
Keputusan aku,
terpaksa lah aku berhenti. Noktah.

3 comments:

  1. dear...situasi kita sama...ninie pun terpaksa benti keje..jumaat ni dah nak tender notice...xboleh nak wat keje 2 department dlm 1 masa...xtertanggung rasa...kita yg tgh TTC ni xelok lar nak stress2...resign penyelesaian yg terbaik...

    ReplyDelete
  2. andai itu keputusan terbaik awk..teruskan..percayalah ada hikmah semua ni kan dear ;)

    ReplyDelete
  3. Ninie - Tu la pasal...dah lah doc dah pesan tak leh stress, jd mcm ni pulak mmg stress giler ar jd nye. So jalan terbaik adalah berundur. Saya dah hntr notis semlm...

    chinta - Yup...Moga ade hikmah di sebalik ape yg berlaku.

    ReplyDelete