Bila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu...
Bila DIA lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu...
Bila DIA tidak makbulkan doamu,
Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu...
Oleh itu,
Sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan sekalipun....
Kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului
kemurkaanNYA...

Friday, December 9, 2011

Entry 3 in 1

Hari ke-2
Hari ni masuk hari ke-2 aku period. Dah jd normal, warna merah dan turun  mcm biase. So far aku bersyukur sgt sbb mmg kurg skit senggugut berbanding sebelum2 ni. Yg penting, period kali ni aku tak mkn ubat tahan sakit pun. Aku baru teringt, dlm bulan ni aku ade mkn madu habbatus sauda. Aku mkn madu tu sbb nak cube kot boleh ilangkan penyakit gerd. Tp dr ape yg aku bace, habbatus sauda ni leh pulihkan pelbagai penyakit kecuali mati...Mgkin jgk sbb madu habbatus sauda tu yg menyebabkan senggugut aku berkurangan. So aku pun tak pasti samada sbb keberkesanan pad herba atau habbatus sauda.Wallahualam...

Oh hubby...
Alhamdulillah masalah dah selesai. Ptg semlm lik keje, hubby tgh menunggu kat rumah. Ati jd berdebar2 lik dok pikir mcm2. Suk je rumah, terus menuju ke dapur buat ape yg ptut. Hubby follow dari belakang. Tetibe hubby bersuara mntk maap atas ape yg dah terjadi. Aku diam seribu bahasa. Skit ati pun ade gak sbnrnye. Hubby dah berterus terang nape dia jd camtu. Aku lega, sbb masalah tu bkn berpunca dari aku. Masalah tu pada diri hubby. Ptut ar puas aku dok pikir kat mane silap aku tp aku tak dpt jwpn. Bile hubby dah berterus tentang masalah dia, baru aku paham. Tp aku tak pat nak tahan air mata, aku nangis gak depan dia. Aku ckp ngan hubby walau ape jua masalah yg dihadapi, dia sepatutnya berterus terang dgn aku, bkn buat aku mcm ni. Hubby kate dia segan nak berterus terang dgn aku. Aku tanye dia, abih tu buat ayang menangis tiap2 hari tak segan pulak???...Hubby cepat je jwp, segan jugak...Berkali2 hubby mntk maap. Walaupun hati sedikit terguris dgn ape yg dia dah buat, aku dah maapkan pun. Sape lah aku untuk tidak memaapkan dia. Lebih2 lagi dia adalah org yg aku sgt syg. Cume dia je yg tak bape syg kat aku kot...huhu.

Anak buah baru 
Lepas sesi mntk maap dan adegan air mata tu berakhir hubby tetibe ckp, biras ayang dah selamat bersalin dpt baby boy...Aku tak tau nak bg respon camne, just diam seribu bahasa. Hubby ingt aku tak dgr, dia ulang lg sekali. Oh sungguh tidak memahami perasaan isteri dia camne.  Aku jd sedih. Dapat sepasang dah anak diaorg. Bertambah syg ar mertua aku ngan dia sbb tu cucu lelaki pertama untuk mertua. Aku beristighfar byk2 dlm ati. Aku pujuk ati, nape aku mesti sedih atas kegembiraan org lain...Alangkah bagusnya kalau time ni aku boleh menunaikan solat. Hanya solat yg boleh buat aku tenang. Penyudahnya sampai ke mlm aku tak berckp2 dah. Kul 9.30 aku masuk bilik tido. Kul 10 hubby kejut bgtau dia nak pegi keje. Hubby bancuhkan aku oat(nak amik ati lah tu.hehe) suh mkn sbb sejak dah kene gerd ni perut aku tak leh kosong terlalu lame, kalau biar kosong jgk asid akn naik sampai ke kerongkong. So aku mkn oat yg hubby dah bancuh pastu aku sambung tido. Lupe jap kesedihan. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

* Perlu ke bg adiah?....huhu. Dulu mase aku bersalin, dia tak bg ape2 pun. melawat pun tak. Time dia bersalin anak pertama, aku pegi jgk melawat dan bg jgk adiah...Ntah nape kali ni rase mcm maleh nak bg adiah. Bg pun nak watpe kalau tak ikhlas ek.huhu. Biase ar time tgh sedih lagi ni, setan dok menghasut mcm2...Nnti2 ok lah ni...  


No comments:

Post a Comment